Tuesday, October 24, 2006

Children of Men



Gisteren ben ik in de UGC gaan kijken naar een film die sinds vorige week in de zalen loopt, nl. Children of Men.

Deze film speelt zich af in het Londen van de nabije toekomst. In de film is Londen één van de laatste "rustige" steden in de wereld. In de rest van de wereldsteden is geweld troef. De reden van deze chaos is het feit dat er al 18 jaar geen kind meer is geboren op de wereld m.a.w. de mens heeft geen toekomst meer.

De hoofdrolspeler in de film Theo Faron (prachtig gespeeld door Clive Owen, lijdt een saai leven en werkt voor het ministerie van Energie. Tot hij op een bepaald moment de opdracht krijgt om een meisje te beschermen en haar naar een bepaalde plaats te brengen. Waarom beschermen ? Omdat het meisje de laatste zwangere vrouw op Aarde is !

Ik kan deze film eigenlijk samenvatten in één woord : geschift !
Het ene moment waan je je in een komedie en een paar minuten later deed hij mij denken aan de beginscène van "Saving Private Ryan".

De film is op sommige momenten echt beklijvend en blijft zeker in de kleren zitten na het verlaten van de zaal.

Graag zou ik de film nog een pluim willen geven voor de prachtige soundtrack met ondermeer nummers van The Beatles.


Ik kan iedereen aanraden om deze film te gaan bekijken, je zal er geen spijt van hebben !

No comments: