Monday, January 22, 2007

Beauty and the Beast



Gisteren ben ik naar de musical Beauty and the Beast gaan kijken.
Ik ben al lang een musicalfan. Zo ben ik ook naar de Jekyll and Hyde en naar The phantom of the opera gaan kijken.

Maar gisteren dus Beauty and the Beast.
Om 10 voor 6 plantte ik mij neer in de rode pluchen zeteltjes en 2u45 later stond ik eruit recht om een staande ovatie te geven. Net als alle andere toeschouwers.

Deze musical heeft alles. Natuurlijk een super muziekrepertoire, met veel creativiteit vertaald uit de engelse versie.
De choreografie is supervlot en supermooi, vooral in het revuegedeelte.
En doorheen heel de musical is er ongelooflijk veel humor (vooral van Lumière en Mr. Tikkens, de sprekende kaars en sprekende klok)

En dan is er natuurlijk de onnavolgbare zang van de hoofdrolspeelster Ann Van Den Broeck.

Ik heb er echt van genoten. Dit is een aanrader voor iedereen.

Als u in de komende maanden naar een musical of een toneelstuk wil gaan, kies dan voor deze. Het is zijn geld zeker waard !

3 comments:

Valerie said...

I couldn't agree more!
ik vond maar één ding écht slecht aan deze musical: het beest zijn masker ging pas op het einde af

zonde, zonde, zonde
jan schepens is eerder een figuurlijk beest dan een letterlijke beest...

Els said...

Je bent weer lang weg hé. :p

Anonymous said...

Ondertussen is Beauty and the Beast aan de laatste week bezig. Ik had het geluk om een eind geleden twee kaarten te winnen voor deze - inderdaad- schitterende musical.
Musicals is ook mijn ding: de top 5 van andere musicals die ik zag
- Les miserables (in London)
- Miss Saigon (in Londen)
- Sacco & Vanzetti
- The phantom of the Opera
- Chess